Bankerne anvender i stigende grad online jobportaler til deres jobopslag. For at tiltrække egnede kandidater, er arbejdsgiverne nødt til at skrive effektive, målrettede og overbevisende jobannoncer. Her er nogle tips til, hvad du som arbejdsgiverne skal holde dig for øje, når du opretter et jobopslag på en online portal.
Jobtitlen bør nævnes øverst i jobopslag af hensyn til søgninger. Herefter bør følge en kort beskrivelse (1-3 linjer) af din virksomhed og de tjenester den udbyder, herudover anbefales en henvisning til webadressen på din virksomheds hjemmeside.
Det er vigtigt i et bankrådgiver job at give en præcis og nøjagtig jobskrivelse og pointering af de ansvarsområder og funktioner den potentielle medarbejder skal opfylde. Gennemgå listen en ekstra gang for at kontrollere, om du har tilføjet alle de vigtige opgaver, som den ansatte forventes at udføre i hans / hendes rolle.
Et andet vigtigt aspekt, når du skriver jobopslag er tydeligt at præcisere de kvalifikationer, der kræves af den pågældende medarbejder. Når du skriver jobopslaget, skal du sørge for en liste over de uddannelsesmæssige kvalifikationer, ligesom du bør nævne de erhvervserfaringer og specifikke færdigheder, du forventer, at kandidaten besidder. Hvis du ønsker det, kan du også formulere nogle personlighedstræk i jobopslag, som fx »yderst motiveret”, “holdspiller” og så videre. Hvis du har særlige krav eller ønsker, såsom en certificering eller lignende bør du tilføje dette i dit jobopslag også.
Når du tilmelder dit opslag, så søger for at du fremgår som en god bank, bør du sikre dig at dine jobannoncer placeres så de repræsenterer den genre du søger indenfor. Dette giver det bedste resultat og matcher dig med de rette ansøgere. Vi tjekker naturligvis alle annoncer igennem og fanger både tastefejl, mangler og uhensigtsmæssigheder i titel, annoncen og valg af kategori.